Ještědské ježděníčko aneb test podvozku Max Speed Technology CFX-W

23.05.2017  |  Rubrika: MST CFX  |  Autor: Martin Čížek - Číža  |  Přečteno 2386x  |  Komentářů: 0
Ještědské ježděníčko aneb test podvozku MST CFX-WPřed měsícem jsem se zde podělil o své dojmy ze stavby podvozku Max Speed Technology CFX-W. V závěru článku jsem slíbil nějaké srovnání s konkurencí, prostě pořádně prohnat céefikswéčko bytelnýma sr... bahnem ;) A kde sehnat konkurenci, nejlépe ve větším množství? Hmm... a hele, 13. května se jede tradiční ještědský závod do vrchu, tam by pár aut mohlo bejt.

Na Ještědu se nakonec několik aut sešlo, něco kolem stovky:

Ještědské ježděníčko aneb test podvozku MST CFX-W

Mezi nimi i já s podvozkem CFX-W, který jsem pro tuto akci vybavil karoserií Axial Deadbolt alias mrtvej sešroubovanej alias Žába, asi kvůli tý zdravě ekologický barvě:

Ještědské ježděníčko aneb test podvozku MST CFX-W

Žábu jsem osadil 2S lipolkou (regulátor zvládá i 3S) a s nadšením se vrhnul z parkoviště rovnou do lesa. Motor 35T, který je dodáván v základu, dosahuje tempa rychlejší chůze. Za mne vcelku ideální řešení, kdo by taky chtěl za autem běhat... Po překonání prvního úseku ještědského výjezdu - jedná se o kousek lesa a cca 250 metrů asfaltu - jsme se dali na první krkolomnější výjezd:

Ještědské ježděníčko aneb test podvozku MST CFX-W

Kola o průměru 120mm si s menšími terénními zlomy, nerovnostmi a mokrou hlínou (no nebylo to úplně bahno...) poradila bez větších problémů. Ještědská trasa dále vedla přes menší kameny, vodu a kořeny. Ani tady, i přes zvolení obtížnější trasy, jsem neměl žádné velké problémy. Při focení promo fotek k článku jsem zahlédl takové větší seskupení kamenů, prostě dostatečnou výzvu - všude mokro, to by mohl být zajímavý test pneumatik:

Ještědské ježděníčko aneb test podvozku MST CFX-W

Bohužel musím napsat, že tady mě Žába trochu zklamala. Vzorek gum vypadá výborně a funkčně, ale poněkud to zazdívá tvrdost směsi a použité vložky. Auto jsem měl sice docela lehké, ale pneumatika se na kameni nezmáčkla snad ani o milimetr. Měkčí směs by určitě pomohla, ale co s hotovou gumou... takže aspoň by šlo prostříhat kitové vložky. Nicméně testuji základ a tak se nic takového nekonalo a konat nebude:

Ještědské ježděníčko aneb test podvozku MST CFX-W

Cituplně jsem se vyhoupl nad první kamení a ověřil si výhodu portálů. Vyšší světlá výška mi umožnila na jeden zátah projet velký terénní zlom. Tady se mi opravdu zalíbilo a blbnul jsem tu ještě dalších deset minut... no nic, mokré kameny máme za sebou s plusovými body pro portálové nápravy a s mínusovými body pro pneumatiky. Jelikož je ještědský terén rozmanitý, po ruce byl samozřejmě také testovací "mudding plac":

Ještědské ježděníčko aneb test podvozku MST CFX-W

Jakpak si pneumatiky povedou v bahníčku? No, zde obstály a to dost dobře! V nejhlubším místě mělo lepivé bahno asi 10cm mocnost, přičemž pneumatiky mají průměr 12cm. Žába si v klídku proplouvala bahništěm a nebylo vůbec nutné do toho vlítnout pod plynem. Boční vzorek i po zastavení v bahně "zapádloval" a elegantně vytáhl auto ven. Po krátké deštivé pauze a pokecu jsme opět vyrazili do ještědského terénu:

Ještědské ježděníčko aneb test podvozku MST CFX-W

Cestou jsem se snažíl Žábu protáhnout terénem těžším, než zvládne průměrné "cécéčko". Základní motor 35T dodává autu více než dostatečné točky, což v kombinaci s relativně rychlým a silným 20kg servem částečně nahrazuje slabší přilnavost pneu. Na pohled to sice má do nějakého scale chování poněkud daleko - pod plynem auto opravdu skákalo jak žába ;) - ale nakonec jsem se s mou pověstnou trpělivostí a někdy i po několika pokusech dostal přes tři čtvrtiny překážek, o které jsem se cestou pokoušel:

Ještědské ježděníčko aneb test podvozku MST CFX-W

Po několika žabích skocích :) a finálovce na asfaltu jsme se konečně vyhrabali na Ještěd!

Ještědské ježděníčko aneb test podvozku MST CFX-W

Jak tedy Žábu, pardon, CFX-W ohodnotit? Ještědský testík sice nebyl časově úplně nejdelší, ale řekl bych dostatečně výživný na to, abych mohl říci, že se jedná o model s velkým potenciálem. Během cesty nahoru a dolů nebylo nutné cokoliv dotahovat, nic neprasklo, ani se neuvolnilo, což se mi jinak úplně běžně nedaří ;) S terénem jsem si povětšinou poradil - kde to nebraly kola, tam to vzal motor. Velká světlá výška podvozku je díky portálům opravdu znát. I přes umístění baterie v zadní části podvozku jsem neměl na prudkých a dlouhých výjezdech žádné velké problémy.

Ještědské ježděníčko aneb test podvozku MST CFX-W

CFX-W, navíc v základu, ve mně zanechalo docela pozitivní pocity a doba, kdy každý sáhnul bez rozmyslu po Axialu, je již asi pryč. Soudím, a čas to dle mého ukáže, že tenhle podvozek bude také držák. Je tedy pravda, že ještědský testík byl spíše o dojmech než přímém srovnání s konkurencí, proto připravuji ještě jeden článek, kde bude CFX-W stát přímo proti Axialu SCX10 II. A co závěrem? Dopřál jsme Žábě po té vší námaze pokoupáníčko:

Ještědské ježděníčko aneb test podvozku MST CFX-W

Tímto chci poděkovat kamarádům z Loops Model, že se mi nebáli zapůjčit kit CFX-W nejen k sestavení, ale i k sobotnímu protažení ještědským terénem.

(MN) - Představení podvozku CFX-W s popisem a technickými údaji najdete zde.

- Článek, fotografie - Martin Čížek - Číža -

Pridat.eu

Oznámkujte jako ve škole   |  Akt. známka: 1,00 / Počet hlasů: 2  |  1 2 3 4 5  

Štítky:
Max Speed Technology CFX-W kit test Ještěd

Nejnovější článek:
Axial SCX10 II vs. MST CFX-W - srovnání podvozků



Translate
RC.305 na Youtube
Dotazník
Fotogalerie
Nedělní odpoledne s RC modely aut - 11
Nedělní odpoledne s RC modely aut v toušeňské školní tělocvičně - 17.10.2010
Počet zobrazení: 1913
Nejčtenější články
Data za poslední 3 měsíce
(23.07.2017, přečteno 1610x)
(28.07.2017, přečteno 1582x)
(28.07.2017, přečteno 1461x)
(23.07.2017, přečteno 1449x)
(27.07.2017, přečteno 1400x)
(27.07.2017, přečteno 1326x)
(27.07.2017, přečteno 1297x)
(11.09.2017, přečteno 972x)
(22.08.2017, přečteno 805x)
(20.08.2017, přečteno 804x)
Poslední komentáře
Bude počasí na ježdění?
Vyplatí se nákup venku?
 

MZ-Racing - Internetový obchod s rádiem řízenými modely

Loops Model - RC4x4-shop.cz

Rubriky
Nepřehlédněte

Rozsviťte své auto - seriál o světelných modulech pro RC auta

Jak na jednoduché zapojení světel v RC autě

Jak na barvy vodičů

Přehled modelářských silových konektorů

Návod na přeprogramování firmware vysílačky Flysky FS-GT3B/C

Elektronické moduly

RC AST - RC Adventure Scale Trophy

Uložit a sdílet
Tyto stránky uložte, sdílejte nebo přidejte do oblíbených
Pridat.eu
RC.305 - stránky věnované RC autům, scale a expedicím. Základna 305. expediční skupiny.
Kalendář
<<  Říjen  >>
PoÚtStČtSoNe
       1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31      
 Dnešní den
 Aktualizace
Mé projekty na RC4x4.cz
Archív článků
Návštěvnost
Statistika obsahu
Článků / stránek: 604
Komentářů: 250
Anket: 11
 
© 2009-2017 - Michal Nováček - minot@ur  |  Všechna práva vyhrazena - All rights reserved  |  Obsah (texty, obrázky) - uvedení autoři a zdroje
Pravidla pro používání cookies  |  Kontakt webmaster  |  Generováno systémem phpRS

Smajlíci v návštěvní knize - yvSmiley is copyrighted work of Yuri Volkov