Podvozek Tamiya GF-01

Autor: RC.305
Sekce: Tamiya GF-01
Vydáno dne: 24.02.2014


Podvozek Tamiya GF-01Před zhruba dvěma týdny jsem tu představil podvozek Tamiya GF-01, který je základem nového RC modelu auta v měřítku 1:12 Tamiya Toyota Land Cruiser 40 Pick-Up. S ohledem na novou lexanovou karosérii jsem zvědav, jaké další můžeme očekávat v budoucích releasech (vydáních), zda půjde o nové přírůstky nebo o recyklaci některých vhodných starších. Jelikož samotný podvozek GF-01 je též úplnou novinkou, pojďme se podívat na několik fotek neuvedených ve zmíněném článku, které blíže ukazují jeho konstrukci a říkají něco málo o jeho schopnostech.

Popis podvozku Tamiya GF-01

Pohled na podvozek GF-01. Povšimněte si umístění serva řízení na boku podvozku:

Podvozek Tamiya GF-01

Detail přední části podvozku s odpruženým nárazníkem, zavěšením kol a řízením:

Podvozek Tamiya GF-01

Detail zadní části podvozku s opěrným ramenem s kolečkem:

Podvozek Tamiya GF-01

Pohled na ramena náprav podvozku se sundanými koly:

Podvozek Tamiya GF-01

"Výstavní" (Mezinárodní veletrh hraček 2014 Norimberk) řez podvozkem odhaluje uchycení motoru a ozubené převody s diferenciály:

Podvozek Tamiya GF-01

Jak jsem už zaspekuloval v článku Tamiya Toyota Land Cruiser 40 Pick-Up, podvozek si po osazení nějakými slušnými měkkými gumami dokáži představit v lehčím "expedičním" terénu. Světlost podvozku je dobrá, krátký rozvor do jisté míry zabraňuje, aby někde zůstal viset. Krátký rozvor naopak bude nevýhodou při překonávání některých typů překážek a prohlubenin.

Z pohledu na symetrická ramena předních i zadních náprav a též na přímý náhon diferenciálů ozubenými koly je jasné, že s rozvorem předních a zadních kol se bez nějakých větších úprav nic nedá dělat. Tím se i dost zužuje výběr použitelných hotových karosérií, dle mého půjde použít kastle Tamiya typu Mitsubishi Montero, Suzuki Jimmy a pod. Podvozek je tak spíše vhodný pod kastle kratších typů malých terénních aut, ať už vzniklých úpravou hotových, nebo postavených samodoma. Vzhledem k provedení ramen mně též přijde, že by nemusel být problém použít disky umožňující zúžení rozchodu, aby nebyl profil podvozku tak "čtvercový".

Co se týče motorizace, použití přídavné převodovky je kvůli konstrukci podvozku zřejmě nemožné. Aby tento podvozek "nabral trochu síly" a měl kulturnější rozjezd, bude se muset použít motor s vyšším počtem závitů.

Vidím možnost posunout baterku nad přední nápravu. Plastové dvojité "T" předních držáků karoserie se dá zkrátit nebo uříznout celé - záleží, kolik bude místa pro baterku pod kastlí.

Technické údaje

Technické údaje, alespoň přibližné, jsem již uvedl zde v článku. Jaké jsou skutečné rozměry podvozku, na to si musíme počkat, až se model objeví v prodeji (plánováno na konec dubna) a budou dostupné bližší informace.

- Obrázky - Tamiya.com, TamiyUSA.com -


Tento dokument byl vytištěn ze stránek RC.305 na adrese http://rc.305.cz

© 2009 - Michal Nováček - minot@ur  |  Všechna práva vyhrazena - All rights reserved  |  Obsah - uvedení autoři a zdroje